Zo komt het wel in orde met je goede voornemens

goede-voornemens-2

Zo. Het is gedaan met het oude jaar. Het nieuwe jaar is hier.

Je zit vast vol met goede voornemens, of je doet daar niet aan, maar toch…..
Overal waar je kijkt, zie of lees je tips om je goede voornemens nu echt eens tot uitvoering te brengen.
Stoppen met roken, lief zijn voor je familie, meer tijd voor jezelf en natuurlijk gezonder eten en en passant die kilootjes eraf trainen.

En eerlijk is eerlijk, het nadenken over deze voornemens en bedenken hoe het zou voelen als je je fit en lekker in je vel voelt is best wel lekker. Het geeft je een boost! Je speurt op internet naar gezonde recepten, naar sporten die je leuk vindt en je hebt het adres van de acupuncturist al opgeschreven. Bye bye sigaretten! Dit jaar gaat het me lukken!

Maar…… vandaag is het nog niet zo ver. Vandaag is het zondag en geen maandag, want maandag begin je natuurlijk pas. Dus vandaag maak je nog even die laatste hapjes op. Weggooien is zonde. Vandaag neem je op nieuwjaarsvisite nog een oliebol. Eentje om het af te leren. En je gaat lekker de rest van de dag Netflixen. Je laat wat eten brengen, want je hebt genoeg gekookt de laatste tijd. Geen liflafjes meer, gewoon lekker makkelijk pizza.

En dan is het 2 januari. De Dag. Je startdag.
Wat is je plan? Een beetje overweldigend misschien om alles in een keer aan te pakken. Waar begin je? En hoe houd je het vol?

Als ik je een paar tips mag geven omtrent fitter worden en kilo’s verliezen:

Maak een duidelijk en vastomlijnd plan van wat je wilt bereiken. Een ‘paar kilootjes kwijt’, is geen duidelijk plan. Schrijf op hoeveel kilo’s je kwijt wilt en hoe lang je er over wil doen.

Bedenk hoe je je eetpatroon kunt aanpassen. Bereid je goed voor. Maak daar ook een plan voor. En bedenk een eetplan dat je lang kun volhouden. Blue Monday wacht op je!

Doe het stapje voor stapje. En maak kleine stapjes. Heel veel kleine stapjes zijn beter vol te houden en je zult zien dat je ook uitkomt waar je wilt zijn. Misschien zelfs nog wel sneller dan wanneer je hele grote passen neemt.

Maak anderen deelgenoot van je plan en vraag of ze willen helpen. Zo kun je, als verleidingen om de hoek komen kijken, hulplijnen inschakelen.

Dit zijn maar een paar tips om mee te beginnen. Ik heb er legio voor je! Heb je behoefte aan meer tips of wil je verder komen, wil je bijvoorbeeld je emotie-eten onder de knie krijgen? Kom dan naar de cursus of mail me voor meer informatie.

Samen bereik je meer dan wanneer je er alleen voor staat! Dus: Waarom Wachten? Kom meteen deze week naar een cursus bij jou in de buurt en profiteer van de Nieuwjaarsknaller aanbieding! Het gaat je lukken dit jaar!